God houdt van dit weblog
Hij die Hemel en Aarde geschapen heeft, liet Zijn Alziend Oog op deze pagina vallen. En Hij zag dat het goed was, en zegende deze Site.

dinsdag 15 september 2009

Een dag uit het leven van een admin

Een dag uit het leven van een admin.

Half 8, tijd om op te staan. Laat ik mezelf maar eerst eventjes opknappen.’ Een warme douche later, het kiezen wat ik aantrek (een grijs shirt van the Who, spijkerbroek en een colbert) en na het doen van mijn haar druk ik mijn laptop aan. Zo een 20 seconden later is alles klaar met laden en open in mijn trouwe vuurvos. Ik open BitTorrent en mijn map met opstart-bookmarks. Alle sites die ik controleer als ik mijn laptop aanzet, mijn rondje internet als het ware. Na het RTLnieuws, blogspot en wat verkeerde sites kom ik aan bij de Recente Wijzigingen van de Oncyclopedia.

‘Zucht, alweer een vandalist die een ban verdient.’ Moe als ik ben, verban ik deze vandalist voor een paar daagjes en klap ik mijn laptop dicht zodat mijn torrents lekker kunnen downloaden terwijl ik weg ben.

Half 5, eindelijk klaar met school’ zeg ik tegen mezelf als de laatste les van de dag over is. Lange dagen en veel huiswerk. Af en toe vraag ik me af hoe ik nog tijd voor mezelf overhoud. Aw, mijn torrents zijn bijna klaar allemaal. Ach ja, laat ik mijn rondje internet maar weer maken. Na een half uur aan nieuws, blogs en foute sites kom ik weer aan bij de eeuwige RW. ‘Ow fijn, er zijn weer wat 12 jarigen langsgekomen met poep en pies humor. Ow wat is dit? Cyberpesten ook nog. Nou nou, wat een gedoe allemaal.’ Praten tegen jezelf, zou het ongezond zijn? Vast niet. Ik verban deze humorloze gasten en verwijder hun bijdragen. Ow, eventjes het gebruikersportaal bezoeken om te kijken of er nog iets is in het forum want de RW is mij te lang. Een stemming over of we wel of geen sokken mogen dragen tijdens het bezoeken van de Oncy. Weer een stemming over niets dus. Ik negeer het en sluit mijn vuurvos weer af. Tijd voor mijn overdosis aan huiswerk.

Gaaaaaaaaap…’ Ik heb geen eens meer genoeg fut om meer te zeggen. Veel huiswerk, gekookt en de dieren verzorgd. En dan al die gasten op MSN die me aanspreken. Ach ja, tijd voor mijn sociaal leven en mijn laatste rondje internet. Dit keer doe ik er langer over, al die afleiding van gasten die hun wiskunde niet snappen, iets willen melden of gewoon onzin uitkramen voor aandacht. ‘Ow ja, de RW.’ zo denk ik bij mezelf als een oncypersoon tegen me praat. Nog meer troep, rode uitroeptekens en weer iemand die smeekt om een ban. Ik vermorzel de laatste humorloze mafkees van de dag, verslind die laatste trol en verwijder nog wat troep. Mijn dag is weer compleet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Oncyclopedia heeft een blog!

Welkom op het blog van Oncyclopedia! Gebruikers kunnen stukjes plaatsen over Oncyclopedia, over zichzelf, of over hun ervaringen over Oncyclopedia. Er kunnen ook stukjes verschijnen over leuke nieuwtjes en weetjes. U kan (anoniem) reageren en wees alles behalve objectief. Maar uiteraard verwijzen we nog steeds naar onze enige echte site, Oncyclopedia! Leest wollig!