God houdt van dit weblog
Hij die Hemel en Aarde geschapen heeft, liet Zijn Alziend Oog op deze pagina vallen. En Hij zag dat het goed was, en zegende deze Site.

woensdag 23 september 2009

Een dag uit het leven van een vandalist

oke, de informaticadocent is even weg, dan kan ik lekker stout zijn en het internet opgaan.’ Al grinnikend open ik de Internet Explorer want ik weet niet beter. Zelfs niet op deze rare Apples van school, zo onhandig dit. Oke, Het is open. Eventjes denken hoor, ja ik ga stout zijn en die Oncyclopedia vandaliseren. Even denken..

“sergaant pepper is ene homo en dgneree is gek xD
wa een domme site is di zeg xD”

Ow Rick, wat ben je toch slecht’ denk ik bij mezelf terwijl ik snel het venster sluit omdat de docent terugkomt. Maar goed dat hij het niet merkte, anders had ik straf gekregen.
Laatste 10 minuten, jullie die klaar zijn met je werk mogen vrij internetten. Maar geen MSN of e-mail!’ aldus de docent. Ach, ik maak het thuis wel af. Zo moeilijk is het niet om in word te typen. Even snel kijken wat die gasten op die Oncyclopedia gedaan hebben.

“Dit IP-adres is van het Amsterdams Lyceum.”
Hoe weten zij dat?!
“Je bent verbannen voor 3 dagen wegens vandalisme, prettige schooldag verder.”

Ach, ze kunnen ook niet tegen een grapje.. Ik zal ze thuis wel laten zien. Ja, ik ga gewoon mijn hele klas op msn vragen berichten achter te laten!’ ja, dat was wat ik van plan was. Het probleem is echter dat ik niemand hun msn heb. Nou ja, dan maar zelf doen.
“sergaant pepper is ngo seeds een domme homo die niet op kan tegen mij xD
wa een stelletje sukkels hie zeg xD”
Ja, nu zullen ze wel bang worden daar’ ja dat wist ik wel zeker. Ik ging even op msn kijken of er vrienden online waren. Ja, maarliefst 3 zijn er. Zo, die heb ik gevraagd mee te doen al waren ze niet erg enthousiast. Even kijken of ze al door hebben hoe erg ik ze own..

“Beste 77.192.84.15, aka eenzame brugpieper,
Hierbij de mededeling dat je verbannen bent voor maar liefst 6 weken. Dat zijn 6 weken die je kan doorbrengen in solitaire eenzaamheid. Verder nog een klein advies: zinnen beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt, komma, vraagteken of een uitroepteken. Blijkbaar heb je dit nooit geleerd op het HAL, je stelt mevrouw den Hollander in ieder geval sterk teleur.
Mvg, Sergeant Pepper”

Nou… dan ga ik maar lekker een spelletje spelen’ en zo besefte ik me dat ik niets anders ben dan de zoveelste eenzame jongen die niets beters te doen heb dan vandaliseren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Oncyclopedia heeft een blog!

Welkom op het blog van Oncyclopedia! Gebruikers kunnen stukjes plaatsen over Oncyclopedia, over zichzelf, of over hun ervaringen over Oncyclopedia. Er kunnen ook stukjes verschijnen over leuke nieuwtjes en weetjes. U kan (anoniem) reageren en wees alles behalve objectief. Maar uiteraard verwijzen we nog steeds naar onze enige echte site, Oncyclopedia! Leest wollig!